Nie daj się zakwasom!

zakwasy

Zakwasy kojarzą się wszystkim zapewne głównie z lekcjami wychowania fizycznego w szkole, kiedy to po krótkiej rozgrzewce, trzeba było intensywnie ćwiczyć np. przez dwie godziny, a następnego dnia rano problemem okazywało się wstanie z łóżka.

Czym tak naprawdę są zakwasy?

Otóż jest to tak zwany zespół opóźnionego bólu mięśniowego. Wbrew pozorom nie są one wcale spowodowane gromadzeniem się kwasu mlekowego, a mikrouszkodzeniami w mięśniach, które nie były gotowe na wysiłek. Zakwasy mogą trwać nawet tydzień, ale mięśnie po tym czasie na pewno zregenerują się oraz wzmocnią. Jeśli chcemy uniknąć zakwasów, musimy wykonać dokładną rozgrzewkę, a poza tym nie przesadzać z ćwiczeniami. Dopiero po kilku tygodniach ćwiczeń można przejść na większe obciążenie, trening musi być intensyfikowany stopniowo i dostosowany do naszych możliwości. Jak pozbyć się zakwasów? Doskonały w tym przypadku jest sok z wiśni, ale także basen, gorąca kąpiel, sauna. Zbawienny może być również masaż. Pod żadnym pozorem nie można na drugi dzień intensywnie trenować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *